Leírás és Paraméterek
Hardver, szoftver, fotózás
Ha szétnézünk a piacon, bőven találunk Snapdragon 870-es mobilt árszinten, és a 6 nm-es Snapdragon 778G+ ezeknél egy szinttel gyengébb chip (1 x 2,5 GHz + 3 x 2,4 GHz Cortex-A78 + 4 x 2,4 GHz Cortex-A55-ös processzormag, Adreno 642L GPU). Ha valamiről azonban Carl Pei ismert, és új márkája esetében is igazolja, az a könyörtelen sebességfókusz, és erőn felül teljesít Qualcomm lapka a Nothing OS 1.1.3 felületen is. A Galaxy S22 Ultra megirigyelhetné a vegytiszta rendszer szélsebes működését és hibátlan animációit. A Real Racing 3, az Asphalt 9, a Call of Duty Mobile és a Shadowgun Legends is döccenés nélkül fut magas képkocka-sebességgel, és talán a 60 fps a Genshin Impactnél nincs meg, ennek ellenére folyamatos a játék, átlagos melegedéssel sok tűzforró csúcsrivális mellett.
Mi a helyzet a frissítésekkel? Jó pár hibajavítás érkezett a start óta, hogy a teszthéten semmi váratlan bug ne üsse fel a fejét, és rajta van a Nothing a további finomításon. Biztonsági hibajavításból ráadásul négyévnyi, rendszerfrissítésből pedig három generációnyi vezetékmentes csomagot ígér. Viszont gyorsan lehűtötte a kedélyeket egy bejegyzés, miszerint az Android 13 frissítés valamikor majd csak a jövő év első felében érkezik, és ez jelenthet bármit május 31-ig.
A 16 megapixeles előlapi egység átlagos minőséget nyújt jó dinamikával és színekkel (1/3,1”-es Sony IMX471 szenzor, f/2,45-ös blende, fixfókusz) , a 1080p önvideó részletes és jófajta, viszont az elektronikus mozgáskiegyensúlyozás darabos. Minőségi ugrás a portrékészítés a hátlapi főkamerával: a tűéles képhez kitűnő háttérelmosás társul. Örömteli, hogy a gyártó erre az oldalra nem egy, hanem két 50 megapixeles kamerát pakolt, viszont az alapokat jól letudó szoftver részletes kézi fotós-videós módot egyelőre nem kínál, és a főkamerával mentett DNG RAW képek komolyabb színkorrekciót kívánnak.
[+]
A fotózáshoz-videózáshoz besegíthet a vaku mellett a Glyph fénysor, és pirosan pislákol egy apró lámpa hátul a videofelvételt jelezve. A főszenzor Sony IMX766 típusú (1/1,56”, 24 mm, f/1,88, fürge PD-autofókusz, optikai képstabilizálás), és bár lehet vele ilyen 50 megapixeles képeket lőni, semmi értelme – a lényeg az automatika 12,5 megapixelén van, és jöhet is vele az alábbi kollekció:
Remek részletesség éjjel-nappal, a legtöbbször pontos színek (ami este tévelyedhet el némileg), jó dinamika és expozíció, minimálisan lefülelhető zajszűrés és megbízható éjjeli mód – minden a helyén van. Létezik nyilván még jobb dinamika és kifinomultabb rajzolat duplaáron, ám 200 ezer forint környékén nyerő a képminőség, bár kevésbé az 2x-es szenzorzoomra váltva:
Optikai nagyítás ugyanis nincs, az itt látható minőség pedig pont félúton van egy igazi teleobjektíves kamera és a digitális nagyítás között, elfogadható részletességgel és dinamikával nappal. Este az a helyzet, hogy ha az éjjeli mód bekapcsol, leginkább digitálisan nagyított és kevésbé részletes a helyzet, a harmadik példa az alsó sorban viszont egyelemes feldolgozással készült, így jobb a vonalélessége.
Fejlett a 12,5 megapixelre binnelő ultraszéles kamera (Samsung ISOCELL JN1, 1/2,76”, 114 fokos látószög, f/2,2 – egy felesleges 50 megapixeles példa): a csúcskategóriával is összevethető a részletesség és a színkezelés nappal, de azért problémásabb a helyzet este. Kapásból érdemes éjjeli módra váltani, és akkor egész ügyesen előkerít extra részleteket a rendszer a sötétből, ennél pedig sokkal jobb minőséget leginkább Find X5 Pro nyújt csilliókért. Azért a kontrasztokon lehetne este javítani és a rajzolat is kissé festményszerű, de mindenképp jobb a kategóriaátlagnál.
Videó, multimédia
8K/30 és vagy 4k/60 fps opciókkal a Nothing nem nagyzol, mindkét hátlapi kamerája tud viszont 4K-ban rögzíteni 30 fps mellett, ami nem mindennapos 200 ezer forintért. A képélesség kölcsönösen remek, főleg a főkameráé pazar, és a színek, illetve az expozíció is a helyén van.
Dinamikában azért a normál kameránál az előny, és bár mindkettő ügyesen kompenzálja ki a kézremegéseket és a mozgás bizonytalanságát, ebben is a főegység a jobb: az ultraszéles elektronikus megoldása picit darabos.
A leggördülékenyebb a 1080p videó 60 fpssel, az alacsonyabb felbontás ellenére jó részletességgel, a főkamera pedig este is helytáll részletességben, színekben és dinamikában, csak az éles fényforrások villognak kicsit mozgás közben, ami szintén az EIS számlájára írható és speciel az egész mobilpiacon találkozni vele. A videós összkép mindent egybevéve bőven kategórián felül teljesít, és egészen a 20%-kal drágább Galaxy S21 FE-ig kell szétnyitni a pénztárcát, hogy valamivel jobb legyen. A sztereó hang is tiszta, feltámadó szélben viszont lefüleltem némi zajszűrést.
Jack kimenet nincs, és szokásosan fapados a lejátszólista is, az előbbiért viszont kárpótol a sztereó hangszóró, az utóbbit meg orvosolja egy VLC telepítése, hogy minden 4K és HDR10+ videó rendben fusson a kitűnő AMOLED panelen. A Widevine L1 CDM védelemmel a HD/HDR streaming is megvan, a jó erejű hangszórókkal pedig a kétcsatornás zenei kíséret. Azért az alsó rács az erélyesebb, és az a némi mély és tér, amit kapunk, szintén innen jön. Az átlag feletti hangminőségnek a komolyzene áll a legjobban, a tisztább rock, elektronika és filmes zörejekért jobb a hangerőt 70%-ra szabályozni.
Youtube videók
Adatörlő kód tartós adathordozók számára!
TISZTELT VÁSÁRLÓNK!
A Kormány döntése alapján a kereskedő tartós adathordozó termék vásárlásakor köteles a fogyasztó részére ingyenes adattörlő kódot biztosítani.
Használja az ingyenes adattörlő kódot adatainak biztonsága érdekében!*
További információk
a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság honlapján:
https://nmhh.hu/veglegestorles
*A webáruházunkból csomag kiszállítással leadott megrendelésekkel kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy az adattörlő alkalmazás használatához szükséges adattörlő kódot a megrendeléshez kapcsolódó számlán tüntetjük fel.